Kurs: Programowanie gier w języku Python

Cena:

45 zł / 60 minut

Kurs:

Programowanie gier w języku Python

Kurs programowanie gier w Python

O kursie

Ten kurs jest poświęcony tworzeniu gier w języku Python. Na zajęciach omówione będą tematy związane zarówno z programowaniem gier, jak i z ich projektowaniem. Po każdej lekcji wiedza podsumowana jest krótkim projektem. Kurs zwieńczony jest stworzeniem własnej gry od podstaw za pomocą biblioteki PyGame.

Kurs przeznaczony jest dla osób, które posiadają solidne podstawy z Pythona. Jeżeli nigdy wcześniej nie programowałaś/eś w Pythonie, zapraszamy na nasze pozostałe kursy, w których omawiamy podstawy języka. Poniżej znajdziesz szczegółowe wymagania.

Kiedy?

  • Kurs odbywa się w okresie wakacyjnym (czerwiec – wrzesień).
  • Rezerwując sobie miejsce na kursie wybierasz miesiąc, w którym chcesz mieć zajęcia.
  • Szczegółowy terminarz kursu zostanie opublikowany po zebraniu się odpowiedniej liczby uczestników i utworzeniu grup.

Jak?

  • Kurs realizujemy on-line. Jedyne czego potrzebujesz to dostęp do internetu oraz program Skype.
  • Nauczyciel prowadzący kurs zapewnia dostęp do środowiska programistycznego oraz tablicy wirtualnej.
  • Na kurs składa się pięć spotkań. Każde trwa około 120 minut i kosztuje 90 zł.
  • Każde zajęcia są nagrywane, a następnie udostępniane uczestnikom na rok za pomocą dedykowanej platformy. Tak, aby każdy mógł wrócić do zagadnień omawianych na kursie w dowolnym momencie.
  • Po każdych zajęciach uczestnicy otrzymują pracę domową, która pomaga w przećwiczeniu zagadnień omawianych podczas zajęć.
  • W cenie kursu zawarta jest możliwość indywidualnego omówienia zagadnień! Nauczyciel zadba o to, aby ewentualne wątpliwości czy problemy każdego z uczestników zostały wyjaśnione w przystępny sposób.
  • Cena kursu obejmuje również regularne konsultacje, w czasie których każdy uczestnik może poprosić o pomoc przy rozwiązaniu konkretnych problemów.

Wymagania

  • Znajomość pętli, instrukcji warunkowych.
  • Listy, slicing, przetwarzanie elementów list.
  • Funkcje, argumenty i typy zwracane, rzutowanie typów.
  • Zalecamy komputer z systemem Windows (programy z których korzystamy i przedstawiane rozwiązania działają również na Mac OS i Linuxie, ale kurs prowadzony będzie na Windowsie).
  • Chęć do nauki 🙂

Jeżeli nie wiesz, czy spełniasz powyższe wymagania, pamiętaj, że zawsze możesz się z nami skontaktować. Postaramy się zweryfikować Twoją wiedzę.

Plan kursu

Na lekcji:

  • Omówienie zaawansowanych elementów języka Python – słowniki, klasy.
  • Konstruktory, dziedziczenie, metody, przeciążanie wbudowanych funkcji.
  • Wykorzystanie powyższych tematów w tworzeniu gier.

Na lekcji:

  • Przykład działania PyGame – prosta animacja.
  • Główne elementy programu w PyGame: pygame.display, wstęp do event loop, obsługa klawiatury.
  • Czym jest blitting?
  • Fizyka oparta na wektorach – prosta oraz dwuwymiarowa.

Na lekcji:

  • Główna pętla gry – powtórzenie.
  • Kolory, obsługa myszy oraz czasu.
  • Obsługa event loop; różne typy eventów i jak sobie z nimi radzić.
  • Działanie czcionek, wypisywanie tekstu.

Na lekcji:

  • Interfejs użytkownika – jak sprawić, żeby był czytelny?
  • co to jest kolizja i jak ją wykryć?
  • Przygotowanie design doc – dokument opisujący wszystkie ważne elementy gry.
  • Prototyp – czym jest?
  • Jak robić grafikę do swojej gry?

Na lekcji:

  • Spisanie założeń gry, zapisanie design doc.
  • Stworzenie wymaganych grafik użytych w grze.
  • Napisanie szkieletu kodu, na podstawie którego gra zostanie stworzona.
Masz pytania?

W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem: 731 531 631 lub wyślij maila.

Wybrane opinie uczniów

Nie czekaj. Zarezerwuj miejsce na kursie bez zobowiązań już teraz!