Dla maturzystów – Korepetycje do matury z informatyki – Maurycy Gast
Matura rozszerzona z informatyki będzie dla Ciebie powodem do dumy, dzięki kursowi ze mną.

Ponad 200 osób, których uczyłem, pomyślnie zdało egzaminy na uczelnie wyższe pierwszego wyboru. Ciebie również mogę poprowadzić do matury i pomóc osiągnąć upragniony wynik. Jak to zrobię?

  1. Podzielę się Tobą 6-letnim doświadczeniem z IT.
  2. Otrzymasz wszelkie niezbędne materiały.
  3. Przejdziemy wspólnie przez 2-3 próbne matury.
  4. Nauczę Cię skutecznie rozwiązywać problemy informatyczne i znajdować optymalne rozwiązania zadań.
  5. Nabierzesz pewności swoich umiejętności i będziesz z siebie dumny.

Kurs ze mną trwa 1 rok szkolny i jest to wersja idealna. Jeżeli zgłosisz się do mnie później niż 12 miesięcy przed maturą, zastosujemy wersję optymalną. W każdym momencie można rozpocząć pracę ze mną.

Tegoroczna średnia wyników maturalnych moich uczniów wynosi aż 90%! Dwóch z nich uzyskało wspaniały wynik 98%! Chcesz być jednym z nich? Zapraszam na zajęcia!

Zobacz dokładniej jak wygląda roczny kurs:

Roczny plan kursu przygotowującego do rozszerzonej matury z informatyki:

KROK 1: Excel

W pierwszym kroku skoncentrujemy się na Excelu, ponieważ stanowi on około 20% oceny maturalnej.

Poznasz najważniejsze funkcje, określisz formuły, a następnie przejdziemy do zadań maturalnych.

Na czym polega nasza praca na zajęciach?

  1. Najpierw omawiamy zadanie, które wyznaczyłem na poprzednim spotkaniu.
  2. Następnie wykonujemy 1-2 zadania maturalne.

wrzesień – listopad:

Excel

grudzień:

Access

KROK 2: Microsoft Access, czyli relacyjne bazy danych

Ta część rozszerzonej matury z informatyki pozwala uzyskać około 20% oceny maturalnej.

Na czym polega nasza praca?

  1. Wprowadzenie do konceptu, jakim jest relacyjna baza danych.
  2. Realizujemy 1 przykładowy projekt bazy.
  3. Przystępujemy do zadań maturalnych, rozpoczynając od tych z matury podstawowej.
  4. Po opanowaniu podstaw przechodzimy do zadań z matury rozszerzonej.

KROK 3: Programowanie

Ta część matury jest najciekawszym wyzwaniem i pozwala uzyskać ok. 30% oceny maturalnej.

Na pierwszych 1-2 zajęciach omawiamy podstawy:

– instrukcje warunkowe

– pętle (for i while)

– koncepty takie jak nested loops (pętle zagnieżdżone)

– tablice jedno i wielowymiarowe

Na kolejnych zajęciach koncentrujemy się na rozwiązywaniu jak największej liczby zadań maturalnych z programowania.

Ważne: W 3 miesiące będziesz miał wykonanych około 80-100 poleceń z programowania!

styczeń – marzec:

programowanie

kwiecień – maj:

powtórka

KROK 4: Teoria

Część teoretyczna oferuje około 30% oceny maturalnej.

Postępujemy zgodnie z planem:

  1. Wstęp do algorytmów. Omawiamy, gdzie występują algorytmy.
  2. Zasady działania i pisania w pseudokodzie/liście kroków.
  3. Rozwiązywanie różnych typów zadań maturalnych.
  4. Na każdych zajęciach z teorii uczymy się co najmniej jednej nowej rzeczy.

Przykładowo:

– konwersja między systemami liczbowymi (binarny -> hexadecymalny, decymalny -> inny itd.)
– liczenie masek podsieci

– omówienie różnic między grafiką rastrową a wektorową
– omówienie, na czym polegają palety barw RGB, CMYK
– co oznacza, że paleta jest np. 24 bitowa, ile kolorów można przy jej użyciu przedstawić.

W tym etapie robimy również raz na jakiś czas całe matury. Ma to na celu przypomnienie materiału z poprzednich etapów i utrwalenie wiedzy z całego materiału, w tym przypomnienie Excela, Accessa, programowania.